Només faltaven els “piulits” finalistes del Premi #Plf13 per a tenir la Festa de les Lletres Falleres completa. Recordem que serà este divendres a les 20.00 hores al Centre Instructiu Musical de Benimaclet, i comptarà amb molt humor i, naturalment, els premis als llibrets corresponents.
Els periodistes Montse Català i Jaume Bronchud presentaran esta gala plena d’humor satíric i punyent, com el que se suposa que han de tenir les falles. En ella s’entregarà un diploma a cadascú dels premiats en el Premis de les Lletres Falleres, sabent-se el guanyador de l’últim premi, el #Plf13 a la piulada més satírica per les xarxes socials, eixa mateixa vesprada.
A més, per a celebrar el vinté aniversari de la mort del poeta Vicent Andrés Estellés, l’actriu Imma Guerrero recitarà dues de les seues poesies festives més conegudes; a més, el guitarrista Borja Penalba i el cantant Tomàs de los Santos interpretaran cançons basades en els seus textos. El punt final de la festa el posarà el presentador de televisió i humorista Eugeni Alemany amb un monòleg ple de sàtira.
A este acte assistiran representants de les juntes locals falleres de Sagunt, Torrent, Borriana, Benicarló, Gandia, Dénia, Cullera i Silla, així com nombrosos fallers i falleres amants dels llibrets i de la cultura en valencià dins les falles.
Quant als “piulits” finalistes del premi #Plf13, són els següents:
Pepe Bajo @PepeBajo1
#Plf13 Última hora: Un ninot s’escapa de l’Exposició i s’encadena a la porta de
l’Ajuntament al crit de… Menys pintes i més monument!!!
enviat el 8 de gener
Carlos Galiana @carlosgaliana
Senyor, han furtat l’incunable. El còdex Calixtino? No, el Reglament Faller.
(Pausa) Això no és l’incunable, és l’intocable. #Plf13
enviat el 8 de gener
Trau Mistela Trau @drinkingmistela
PRIMER PREMI SECCIÓ “ENS HEM TRET L’ESO” A LA FALLA QUE NO TINGA NINGUNA FALTA D’ORTOGRAFIA EN ELS CARTELLETS #Plf13
enviat el 9 de gener
Diego @diegorume
Tot era una broma… L’estàtua de Ripolles és la Falla de l’aeroport (entra en
especial). Flipareu quan posen l’enllumenat al carrer. #Plf13
enviat el 10 de gener
Pere Fuset @perefuset
Sense tro de bac ni gent desperta les #Falles substituïren la despertà per festes
del pijama amb guerra de coixins. La dormilà #Plf13
enviat el 10 de gener
Rafa Soler Sherpa @RafaSolerSherpa
Descoberts a Süissa un bon grapat de ninots donats per cremats, el fiscal els denunciarà davant el TSJV
per evasió del foc. #falles #plf13
enviat el 24 de gener
Tomàs Palomares @tpalomares
El gabinet de premsa del PP anuncia que la següent aparició pública de Rajoy serà en falles en forma de ninot,
no admetrà preguntes #plf13
enviat el 31 de gener
Antonio Vergara @antoniovergaras
Sense diners plantaren un motxo i un poal digueren que era una falla experimental i els donaren tres palets d’especial #crisifallera #Plf13
enviat el 31 de gener
Iván Ribes @burcultural
El president que no calla, no content amb el resultat, ha indultat la seua falla i
li ha pegat foc al jurat. #plf13
enviat el 31 de gener
Xavier Herrero @XavierHerrero
#plf13 Els presidents demanen la subvenció del 21% en “sobres” i en efectiu, és la moda diuen.
enviat el 31 de gener