¿El llibret de tu falla se curra el contenido infantil? Entonces que participe en los premios que convoca la Falla Santa Anna.

Otro año más, el undécimo concretamente, la Falla Santa Anna de Sagunt ha convocado el Premi Santa Anna y el Premi Josep Maria Francés i Duato, dirigidos a reconocer la calidad de los contenidos didácticos y culturales para los niños en los llibrets de falla, y escritos en idioma valenciano. Dichos contenidos pueden ser cuentos, poemas (con un mínimo de 20 versos), actividades para niños y niñas, juegos, o textos teatrales breves relacionados con el tema de la falla infantil que plante la comisión.
La diferencia entre ambos premios es que al Premi Santa Anna se puede presentar cualquier comisión de la Comunitat Valenciana excepto las del Camp de Morvedre, y al Premi Josep Maria Francés i Duato solamente las de esta comarca. Ambos tienen una dotación económica de 100 euros para el autor del contenido y 100 euros para la comisión que lo publique.
Los textos que se presenten a este concurso han de enviarse al correo electrónico santaanna.cultura@gmail.com antes de la medianoche del 7 de febrero de 2026, según indican las bases.
Bases dels Premis Santa Anna i Josep Maria Francés i Duato
PRIMERA. Els treballs han de ser originals i no haver estat publicats abans. Són de tema lliure, però relacionat amb la temàtica de la falla infantil que es plante en aquest exercici. Han d’estar redactats en valencià i ser publicats íntegrament en el llibret gran o infantil en l’exercici en curs de qualsevol comissió fallera de la Comunitat Valenciana.
Les propostes que poden participar en estos premis són: contes, poemes (mínim de 20 versos, sense poder fer participes el versos explicatius de la falla), activitats dirigides als infants, jocs, textos teatrals breus i altres que es consideren adequats per al públic infantil.
L’extensió màxima dels treballs seran 5 pàgines en PDF.
SEGONA. Els treballs s’han de remetre al correu electrònic santaanna.cultura@gmail.com de la següent forma:
En l’assumpte ha de constar el nom del premi al qual opta: “Premi Santa Anna 2026” o “Premi Josep M. Francés i Duato 2026”, depenent de la procedència de la comissió (Comunitat Valenciana o Camp de Morvedre, respectivament). Dins del missatge cal indicar:
- Breu explicació del treball enviat objectius i finalitats en PDF o Word.
- Nom complet i telèfon de l’autor o autors, nom i telèfon de la persona de contacte de la comissió que publica el treball en el seu llibret. Lema de la falla infantil per comprovar que els treballs estan relacionats amb la falla infantil.
- S’ha de enviar en arxiu adjunt, en PDF del treball original ja maquetat en el llibret.
- S’ha d’enviar l’enllaç Issuu o enllaç a la web on està publicat el llibret de la falla.
TERCERA. El límit d’admissió de les propostes és les 23:59 hores del 7 de febrer de 2026. No s’acceptaran treballs fora de termini.
QUARTA. Premis
El PREMI SANTA ANNA està dotat amb 200 euros, dividits al 50% entre l’autor o autors de la proposta didàctica i la comissió que el publica, un diploma i un estendard acreditatius.
El PREMI JOSEP MARIA FRANCÉS I DUATO està dotat amb 200 euros, dividits al 50% entre l’autor o autors de la proposta didàctica i la comissió que el publica, un diploma i un estendard acreditatius.
Estos dos premis no poden ser acumulatius. Poden ser declarats deserts si el jurat considera que no assoleixen el nivell desitjat. Els premiats hauran de presentar un exemplar del llibret de la falla en què es publiquen els treballs premiats, el dia del lliurament del premi.
La dotació econòmica tindrà la retenció tributària que indique la llei.
En cadascun dels premis, el jurat podrà proposar la concessió dels accèssits que considere oportuns als treballs finalistes, que rebran un diploma acreditatiu.
CINQUENA. La participació en estos premis es farà de comú acord entre l’autor o autors i la comissió de la falla que publica el treball. Es poden presentar un límit de 3 propostes o treballs per comissió.
SISENA. El jurat estarà format per cinc persones relacionades amb l’àmbit de les falles i de la Pedagogia, l’educació designades per la Comissió de la Falla Santa Anna.
Un membre de l’AC Falla Santa Anna actuarà com a secretari del jurat, sense vot. La composició del jurat es farà pública en l’acte de lliurament dels premis.
SETENA. El lliurament dels premis tindrà lloc el dia de la presentació del llibret de l’AC Falla Santa Anna per a les Falles del 2026, i s’anunciarà públicament els treballs finalistes mitjançant la nostra pàgina web
(http://www.fallasantaanna.com) i xarxes socials.
HUITENA. L’AC Falla Santa Anna es reserva el dret de reproduir els treballs premiats en el llibret de l’exercici següent.
NOVENA. La presentació de propostes als premis comporta l’acceptació íntegra de les bases. Per tant, l’incompliment d’alguna serà motiu d’exclusió del concurs.
